Célkitűzéseink a 2024-es pályázat során
2024-08-26 12:40:20Célkitűzéseink és azok magyarázata:

1. A kurzusokon elsajátított ismeretek által az IKT pedagógus kompetenciák fejlesztése.
Az IKT kompetenciák fejlesztése szorosan illeszkedik intézményünk szükségleteihez és kihívásaihoz. A rohamosan fejlődő digitális világgal nehéz lépést tartani, de pedagógusaink
mindent megtesznek a felzárkózás érdekében. Ezen fejlődő képességek nélkül nehézségeik lehetnek a diákok bevonásában és a digitális tananyag megosztásában. A megszerzett
kompetenciák nemcsak hatékonyabbá teszik az oktatást, de növelik a tantestületi együttműködést is. Az együttműködés és digitális tartalmak megosztása erősíti az intézményi
szakmai közösséget. Az elért IKT pedagógus kompetenciák tehát nem csak a digitális oktatást fejlesztik, hanem az iskolai közösség együttműködését és a tanárok szakmai fejlődését
is elősegítik. A kurzusokon elsajátított ismeretek és a kitűzött célok mind az intézmény, mind a diákokkal való hatékony kapcsolatépítés szempontjából kiemelkedően fontosak.
2. A zaklatások megelőzése és visszaszorítása intézményünkben.
Az iskolai zaklatás (bullying) nem ér véget az iskolában, hanem folytatódik a kollégiumi közösségben és az online térben is. A vidéki diákok gyakran kerülnek ugyanabba az iskolai
osztályba és kollégiumi szobába. A folyamatos és agresszív zaklatás korai iskola elhagyáshoz vezet és nagyon negatív hatással van a mentális és fizikai egészségre, valamint az
egyének és a közösség tanulmányi teljesítményére.
Cél bemutatni a szülőknek, diákoknak, és a tanároknak a napi agresszió (és áldozattá válás) megelőzésének és a beavatkozásnak különböző lehetőségeit. Meg kell mindenkinek
tanulni, hogy hogyan lehet csökkenteni az iskolai agresszió gyakoriságát és mértékét.
3. A kurzuson elsajátított ismeretek által a pedagógusok és a diákok közötti generációs szakadék csökkentése hatékony kommunikációs eszközökkel.
Célkitűzésünk a kurzuson elsajátított ismeretek által a pedagógusok és diákok közötti generációs szakadék csökkentése hatékony kommunikációs eszközökkel. Ezt a célt olyan
szükségletek és kihívások inspirálják, mint az aktuális interakciók nem megfelelő hangneme a kollégiumban. Az asszertív kommunikáció iránti jártasság megszerzése által javulhat az
együttműködés minősége, és az erőszakmentes kommunikáció révén mindenki hatékonyan kifejezheti saját igényeit.
A képzés eredményeként a tanárok képesek lesznek csökkenteni leterheltségüket, miközben megoldják az alapvető tanulói problémákat. A megújulásra való szükség és az új
készségek elsajátításának lehetőségei lehetővé teszik, hogy a pedagógusok gondoskodjanak saját jóllétükről és kedvező tantermi légkört teremtsenek. A tanárok képesek lesznek
azonosítani a tanulók szükségleteit és céljait, valamint koncentrálni az órai figyelmüket. A célkitűzés tehát összefonódik az intézmény specifikus kihívásaival, elősegítve a pozitív
változásokat.
4. Idegen nyelvi pedagógus kompetenciák fejlesztése során magabiztosabb nyelvhasználat és nemzetközi kapcsolatok kialakítása.
A pedagógusok részvétele a külföldi képzéseken lehetőséget kínál a magabiztos nyelvhasználat fejlesztésére.
Mivel a résztvevők nem használják a nyelvet napi szinten, bizonytalanok nyelvi tudásuk aktiválásában.
A képzés során lehetőség nyílik nemcsak a szakmai nyelvezet elsajátítására, hanem arra is, hogy fejlesszék önbizalmukat az idegen nyelv használatában.
Az interaktív tanulási módszerek és csoportmunkák lehetőséget teremtenek arra,
hogy a tanárok gyakorolják és alkalmazzák az idegen nyelvet.
A résztvevőknek fontos kapcsolatot kialakítaniuk a trénerekkel és a kollégákkal ami segítheti őket a nyelvhasználatuk fejlődésében.
A szakmai beszélgetések és prezentációk lehetőséget adnak a magabiztos nyelvhasználat gyakorlására, ami hozzájárul az önbizalom növekedéséhez.
A csoportfoglalkozások lehetővé teszik az ismerkedést, interkulturális kapcsolatok építését, eTwinning kapcsolatok kialakítását, elérhetőségek megszerzését.